nabbsjuan

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Flanören utmed Tolken - 4 december 2010 23:45

I veckans fototriss, ska vi berätta om oss själva.

Ja, vem är jag?


Mina tre bilder ger en liten glimt av mig, inget självporträtt, för det ligger redan på bloggen.

Har ju hållit på med ganska mycket, så det blir ett urval.

I tre bilder har jag fått med 5 intresseområden, på senare tid har det blivit ytterligare ett, PRO.


  

Vi håller en flock sommarfår som landskapsvårdare. Jag är sommarherde. Vissa år har det blivit några flasklamm, till barnbarnens och alla andra barns stora glädje.

Bilden är från 2006.

Beskriver får och barnbarn.


 

 Bilden är något år gammal, men skulle kunna vara tagen idag. Sjön ligger och det blir rekordtidig påstigningspremiär i morgon. Som så många andra fritidsfiskare, har jag lärt mig uppskatta naturupplevelesen i brist på fångst.

Icke förvånande så beskriver bilden fiske.


  

Ett nästintill livslångt intresse för brottning, släpper inte taget. Var ordförande i Borås BK i  16 år, lika många styrelseår dessförinnan. Är sekreterare idag.

 Sitter även med i Västergötlands brottningsförbunds styrelse.

Bilden visar Ida, som lyckats med ett dyk. Vi har satsat rätt mycket på tjejbrottning och har idag förmånen av att ha juniorlandslagstränaren i klubben.

Han är ett bra dragplåster och vi har många ur den västsvenska eliten som besöker våra mattor.

Tre av våra egna juniortjejer har startat en blogg, kul, lite snackig och säkert populär bland brottarkompisarna.

Framför allt är den ett vittnesmål, om hur kul tjejbrottningen är.

Gör ett besök, så blir de så glada.

 

FEM intresseområden, bilderna beskriver ju bara fyra!

Jo, men det femte är naturligtvis foto.



Mera trissar.

Av Flanören utmed Tolken - 4 december 2010 17:10

  

Lite imma på linsen, kan skapa effekter. Här blev det ett riktigt julkort.

Att bliden är från andra våning på Sjötorp och återger kaffegästerna, som hugger in på doppat, behöver väl inte nämnas.


Ska man få något av större intresse med sig hem från Sjötorps julmarknad, så behöver man hänga på låset.

Vi kom efter att man hållit öppet en kvart och det var snudd på att vi inte fick våra Sjötorpskorvar. Men några fanns kvar.

De tog slut fort, trots att tredubblat utbud förelåg i år.

Våra närmaste grannar i tre generationer, är mycket engagerade i hembygdsföreningen och julmarknaden, som tillsammans med slåttergillet är årets höjdpunkter.

Julmarknaden på Sjötorp, kan inte mäta sig med de betydligt större på andra håll, men samlar många från bygden.

Man dricker kaffe med dopp till, handlar lite och köper lotter.

Träffar folk och slår ihjäl någon timma, enochenhalv.

Snön gjorde att stämningen blev jullik och vårdkasarna som brann, var sköna att värma sig vid, i snålblåsten.


  

Härlig värme strålar från vårdkasen. Fårhållarnas Kalle såg till att det var fyr i spisen.

 

      

      

Av Flanören utmed Tolken - 4 december 2010 14:02

Kunde inte hålla mig, utan tog isborren med ner för att kolla tjockleken.

Redan ute på isen, såg jag två som satt och pimplade. Isen håller.

Men, vad var det?

Såg ut som en hund, som sprang på isen, på andra sidan.

Men svansen var för yvig.

Det var en vacker vinterräv.

Den hade inte bråttom, så det blev ett par bilder.

Tyvärr hade jag inte ställt om kameran från sol till moln, så kvaliteten lämnade en del i övrigt att önska.  

Räven tog sig i sakta mak över isen.


  

Två som redan vågat sig ut. Inte undra på när mitt provborrade hål, visade på stabil is.


  


Isborren fick ligga kvar vid sjön, i grannens båt, som inte kommit upp ännu!

Nu känns det nästan som dagen för julafton, i morgon ska jag på.

Men  först ska vi gå på hembygdsföreningens julmarknad.


Av Flanören utmed Tolken - 4 december 2010 07:00

 

Används fortfarande, bl.a till bröllop. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards