nabbsjuan

Alla inlägg under juli 2016

Av Flanören utmed Tolken - 10 juli 2016 07:00

Morgondoppen fick ett temporärt slut när termometern kröp under 10 på morgnen.

 

Just nu sitter jag och väntar på avfärd norrut.

Vi ska ta några dagar i Bergslagen. Gysinge, PRO:s folkhögskola är en perfekt utgångspunkt. Preliminärt tre nätter, men vi har hållt undan för att det kan bli längre.

Det blir en del bruksbesök, bl.a några av de Uppländska Vallonbruken och Dannemora gruva. Jag vurmar lite för den gamla industrin. Minns fackliga kurser på 70-talet där man talade om bruuuke och gruuuva. Det var ju där allting började, med den svenska industrialismens framväxt. Inget romantiskt skimmer över långa arbetsdagar, arbetsskador och umbärandena. Det är inte min grej.

Väderprognoserna har svängt. Just nu har de svängt till det bättre, så det vore ju bra om de stannar där.

Ägg-och skinkmackorna är gjorda, med egen sallad. Någon rastplats i Tiveden får husa oss en stund framåt 11-tiden.

Får se om det blir något inlägg de närmaste dagarna, med de två megabitten man blir tilldelad.

 


En bild från en annan tur.


Vi besökte min bror och svägerska i sin husvagn på Kinnekulle, ett par dagar.


Mjölkbordet och skulpturen stod utefter vägen till Spiken, fiskeläget vid Vänern.

 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards