nabbsjuan

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Flanören utmed Tolken - 14 december 2009 17:15

Sitter och förbereder en Östersundsresa.

Nattåget går från Herrljunga 19.46

Kunde åkt från Borås, men då hade jag fått vänta i Herrljunga i drygt 1 1/2 timme.

Hustrun var orolig för möjligheterna att besöka Gyllene Kärven, ett näringsetablissemang ett stenkast från järnvägsstationen.

Hon kör mig direkt till Herrljunga.

Det finns så mycket klimatutrymme mellan flyg och tåg, så det kompenserar bil till Herrljunga.


Ska på möte med Styrkommitten för Interreg Sverige Norge.


När jag hade läst igenom handlingarna på datorn och skulle skriva ut dem, så pajade skrivaren.

Öde, pest...


Men jag mejlade till Anita Sandell på Länstyrelsen i Jämtland och de hade ett överex. som väntar på mig i receptionen kl. 8 i morgon bitti.

Länstyrelsen Jämtland är "handläggande myndighet".


I Östersund har de fått en del snö, vilket man inte minst kunde konstatera genom vinterstudiofönstret i går.

På onsdag ska det bli 10 grader kallt.

Det blir den första rediga vinter jag får den här säsongen.


Projekten vi har att ta ställning till verkar genomtänkta och motsvara behov, men som alltid finns det en del i övrigt att önska både vad gäller jämställdhetsaspekterna och integrationsmålen.

På något ställe fick man ta till reserver, Tyskar och Holländare, som ska starta turistföretag.

Det är inte de som utgör målgrupp för mitt integratinsarbete.

Styrkommitten består av 8 svenskar och 8 normän.

Vi har EU-medel och de har norska skattepengar, "IR-middler".


Hoppas kunna visa lite snö på något inlägg från Södra Norrlands inland och fjälltrakter, som Bodil Malmsten brukar presentera sin hembygd.


Av Flanören utmed Tolken - 14 december 2009 07:00

Veckans tema; scannat från dia.


 

Härligt gäng, från vänster; killen är polis sedan några år, tjejen jobbar i USA och längst till höger yngsta grannpojken, rörmokare, som är något år över 30 idag. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards