nabbsjuan

Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Flanören utmed Tolken - 7 oktober 2015 07:45

 

Det är ofta många Blomflugor i Centaurean, hustruns fådda blomma för soptunneaktiviteter.

Blomflugorna verkar inte vara lika sol-och värmeberoende, som bl.a Fjärilarna.


Besöket på SU förlöpte väl i går, även om det hade blivit en viss förbistring med tiderna. kallad till 07.45 och hade tid kl. 10.00 10.30 skulle jag ju vara hos teraputen. Men vad gjorde det, vi handlade bröd på Dahls och tog en långfrukost i Bistron. När jag väl var tillbaka, så kom jag in direkt.

Hann inte läsa så mycket i Svensk Jakt. Tredje gången med samma tidning, från april 2014. En viss förnyelse skulle vara önskvärd.

Dock hittade jag en intressant artikel om Älgjaktstiden. En fråga som delat Viltvårdsdelegationen. Jag förordar en kortare tid som bättre stämmer överens med älgens almanacka. Artikeln stödde detta, men en överklagan av vårt beslut gillades, så det blir att både störa dem i brunsten och hitta halvgågna foster i korna.

PRO-dag idag. Ska vara på expeditionen mellan 10-12.

Veckohandel på COOP inann vi åker hem.

Bl.a behövs en viss komplettering efter storkoket i går.

Konsum i Dalsjöfors hade extrapris på bl.a Lövbiff. Vi köpte drygt kilot och gjorde Biff Stroganoff. Det blev kanon, två omgångar i frysen och den tredje äter vi idag.

Hustrun gör de förberedelser som det behövs två händer till, sen fixar jag resten.

Senap, vitt vin och Cream Fraiche, lämnar tydliga avtryck i smaken.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards