Nu har de fallit, men fram tills för några dagar sedan, fanns det gröna löv på en av Rosenbuskarna. Här dekorerade med rimfrost.
Jag är utesluten ur församlinga, för att travestera en komiker.
Har haft mitt telia Webmail registrerat på den gamla telefonledningen. Det har tydligen kommit två brev om det, att de stänger det gamla och att jag får registrera på bredbandet i stället. Detta har varit i början av min skadeperiod, så de har inte uppmärksammats. Är där inget inbetalningskort, så åker de i makulaturen ganska omgående.
Det var ju ett misstag, som ger en del pill. Lösenord och användarnamn till Telias "Mina sidor" kommer inte överens, så efter tre försök, så åkte jag ut där också. Bara för två timmar, men ändå.
Saker och ting blir ju inte bättre av, att jag inte riktigt orkat bry mig om installationer och ändringar på datorn.
I värsta fall får jag väl göra som jag brukar, ringa upp supporten.
Lite spännnade. I eftermiddag ska jag till Hörcentralen för att prova ut hörapparat. De är små nu för tiden, så det gäller att se upp när man dammsuger.

Telias Kundservice
4 december 2014 08:24
Hej! Jag heter Albertino Junior Lopes och sitter med sociala medier på Telia. I mina arbetsuppgifter ingår även att läsa kunders bloggar som nämner Telia. Jag har sett över ditt ärende. Din e-postadress var knuten till ett så kallat INT-abonnemang (uppringt internet). Under hösten 2014 har dessa abonnemang avvecklats, något som medfört att tillhörande e-postadresser också har avslutats.
Vi har under året skickat ut informationsbrev gällande avvecklingen så att du ska vara väl förberedd på vad som kommer att hända.
Informationen som stod i breven som skickades ut är likvärdig med den som du kan hitta på vår hemsida, se: http://www.telia.se/privat/aktuellt/2014/Maj/Telia-avvecklar-uppringt-internet
För att kunna ha en e-postadress hos oss behöver du ha ett bredband hos oss. Det går bra med både mobila bredband och fasta bredband.
Om du, eller någon av dina familjemedlemmar, har ett bredbandsabonnemang hos oss så kan du återkomma till oss med kundnummer eller personnummer på den som står på abonnemanget. Vi kan då lägga upp den önskade e-postadressen på familjemedlemmens bredbandsabonnemang. På varje bredbandsabonnemang ingår fem stycken valfria e-postadresser.
Viktigt att känna till är att tidigare e-postmeddelanden och kontakter inte går att återskapa.
Fram till och med 2014-12-09 kan vi återaktivera e-postadressen.
Om du har några frågor eller funderingar gällande ovanstående så är du hjärtligt välkommen att återkomma till oss via nummer 90200 eller via mail på adressen: sociala-medier@teliasonera.com
Ha en fortsatt fin dag!
Med vänliga hälsningar
Albertino Junior Lopes
Telias kundservice
Flanören utmed Tolken
4 december 2014 10:35
Vad som göras skall är redan gjort och ett nytt lösenord är på väg.
Tack för uppmärksamheten.