nabbsjuan

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Flanören utmed Tolken - 19 december 2012 07:00

 


Vi åt köttfärssås och spagetti i dag, det framgår av Erics mun och haka.

Efteråt hade vi lovat honom hans favoritefterrätt. Tollamater.

Ja det är småtomater, men han kallar dem så. det har blivit en grej, så han vägrar att kalla dem något annat.

Han tyckte det var kul att ta in dem hela i munnen och bad mig ta några bilder.

När jag väl tittade på bilderna i datorn, så slog det mig två saker; Vi har en bild på hans far, kanske något år äldre, de är lika som bär, eller rent av som far och son.

Väl där, så ser man likheten med Max, Erics älsta kusin.

Det blev några ganska kul bilder, han var på bästa spexhumör, något som oftast bara faster Mette(Max mamma) kan locka fram.

"Farfars goda köttfärssås" blev ett eftermäle till maten, t.o.m så god så han ville ha en liten dutt med hem, så att pappa fick smaka också.

Eftyersom jag aldrig använder recept, så får jag väl memorera, men mycket vitlök och örtkryddvarianten var det.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards