nabbsjuan

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Flanören utmed Tolken - 22 juli 2011 19:26

Nu skruvar jag lite, använder mig av det latinska namnet på Fjärilen, Påfågelöga.

Inachis io platsar ju på bokstaven I.

Vi har inte sett någon här hos oss ännu i år, men när vi hälsade på dottern i Olofsbo, utanför Falkenberg, såg vi en.

Tog några bilder, men den här från 2009 är bättre.


 

 



Av Flanören utmed Tolken - 22 juli 2011 07:42

Fredagstemat i fruntimmersveckan, VÄLJA, var inte så enkelt. helt enkelt svårt att välja.

Även om situationen inte blev lika prekär, som för Hasse och Tage i sketchen "Aftonbladet eller Expressen".

Var inne hos Sinneskatten i går kväll, men behövde sova på saken.

Tankarna är åt annat håll, tackorna har börjat lamma.

Men till slut så plockade jag fram den externa hårddisken, Florens 2007, den stora marknadsgatan.

Tog några bilder på utbudet. Just i ståndet på bilden, blev det storhandel.

Slipsar, scarfar, ulltunika m.m.

Killen hade observerat, att jag fotade, det var inte mig han pekade på, utan sonen, som gick omkring med en gulsvart halsduk, på kvällen skulle Fiorentina slå gulingarna med 6-1. Gulingarna hade inget val, bara gilla läget.

Killen på bilden hade inget emot att bli fotad, även om vi enades om att de sista 10 Eurona inte var för varorna, utan modellarvode!

Båda blev nöjda med affären.


  

Hur många stånd som helst, hur många slipsar som helst i varje stånd. Sidenslipsar från Florens är ett känt begrepp, men man fick vara observant, det fanns katter bland Hermelinerna.

 


Här kan du välja fler bilder på veckans tema.

Av Flanören utmed Tolken - 22 juli 2011 07:00

Gick ner till fåren i kvällningen i går, för att se om de blivit fler.

En Luktgräsfjäril flög upp framför mig och landade på ett högt grässtrå.

Han for i kring på strået och formligen snurrade runt strået. Den intog en rad ställningar. Det blev några bilder förståss.


 


Nya Fjärilskott.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards