nabbsjuan

Alla inlägg den 24 mars 2017

Av Flanören utmed Tolken - 24 mars 2017 08:48

 

Geten stod och tittade på mig, medan de tre andra i flocken drog sig undan en bit. Fick nästan uppfattningen att den väntade, så jag skulle få mina bilder.


 

Gräsänderna går upp på land och försöker hitta något ätbart. Mest lufttorkat.


Skäggdoppingen har inte hittat nån partner ännu. Det brukar ta ett par veckor, men vi får tydligen vårt häckande par i Môsaviken i år också.

Eftersom det varit minusgrader i natt, så var det friskt och härligt i morgonsolen. Annars ganska lugnt.


Den 23 mars 1967 fick hustrun äta två portioner Chamignonsoppa. Jag vill inte ha Svamp. Det var vår bröllopsmiddag.

I går hade det gått 50 år och det kallas Guldbröllop.

Inga större åthävor. En Budapestrulle och en torr kaka. Vi firar vid senare tillfälle.

Däremot ska vi till Sjuntorp i morgon. Yngsta svägerskan fyller 70 år och har inbjudit till födelsedagsfirande.

Ska bli trevligt.


Och så en nytagen Zanderbild.

 


Hans föräldrar hade beställt en sats Köttfärssås. Jag föreslog en köttsås och de ville ha det.

Gjorde en "Högrev Bolognese" i Crocpotten. Klicka för recept.

Vi tog hälften och hälften levererades. Blev uppskattad och även vi tyckte det blev gott.

Man behöver komplettera kryddningen efter att köttet finfördelats och halvera vattenmängden, eftersom det inte kokar bort så mycket som i öppen gryta.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards