nabbsjuan

Alla inlägg den 18 december 2015

Av Flanören utmed Tolken - 18 december 2015 11:26

Fick ju in nån skit med ett anspråkslöst mejl med kända adresser.

Trodde det skulle gå att klara mig med att isolera de virusutsatta filerna.

Men, det verkar vara en mer elakartad buse som kommit in i datorn än jag anade.

Det har blivit att temporärt ta fram ett par laptoppar.

Det går väl bra, men de är ju inte uppdaterade, eftersom jag bara använder dem som läsplatta på möten eller sparar bilder på när vi är iväg.

Jag vet inte om jag blir klar med nån av dem, så den fungerar smärtfritt.

Skulle vilja vänta med datorköp till efter jul, då en servicperson kommer hit och anpassar allt till fibern.

Men i morgon kommer nog dagens bild och lite lägesrapporter i övrigt, i gång igen.

Eftersom jag är så lite intresserad av något annat än tangenter och program, så blir jag lätt frustrerad.


För ett par veckor sedan var vi på RUSTA för första gången. Vi letade efter en tomtedräkt.

Det hade dom, så det blev affär.

Vi hade gått in och ut i Knallelands affärer. Så fick det bli RUSTA.

Men COOP hade en mycket bättre och snyggare, så idag har vi lämnat tillbaka den vi köpte på RUSTA.


Det var minsann inte lätt att hitta grejor för minst 149:-, som man ville ha, i deras sortiment.

Till slut blev det stearinljus och godis, bl.a ett par boxar Tomteskum. De har en strykande åtgång. "Försvinnande goda" som det sades om något i en reklam en gång.

Det har väl inte undgått någon, att vi undviker "lågprisaffärerna", mestadels.

Det finns alltid en förklaring till att det är "lågpris".

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards