nabbsjuan

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Flanören utmed Tolken - 23 mars 2014 07:00

 

Vi var nere på Falsterbonäset och skulle fotografera Fåglar.

Glador, Sparvhök och en del Sjöfågel. Men några Golfbollar blev aldrig fotograferade.

Förresten... gående Golfbollar, kan de komma varifrån som hellst?


Blir en sista? flyttur med kärran idag. Ett lass kartonger, ska flyttas från ett förråd till ett annat.

Vi hade en riktigt trevlig dag i Jönköping. Dottern fick tag på vad hon skulle och hustrun lät lite följa med hem även.

Själv gick jag på en egen "Shoppingrunda" på A6. "Claes i sjön", är inte så välsorterad på A6. En ganska liten lokal i en våning. Men han hade vad jag sökte.

För yngre läsare, bör det väl förklaras, att Claes Olsson, så länge det var en ren postorderfirma, höll till i Insjön i Dalarna. Därav smeknamnet, Claes i sjön.

Taimades så bra, så jag stötte på dem precis där jag planerat, doftljusen mot slutet på rundan.

Naturligtvis inte optimalt för pensionärer, att åka till IKEA en lördag. Framkomligheten är betydligt bättre vanliga vardagar.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards