nabbsjuan

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Flanören utmed Tolken - 5 oktober 2012 17:51

       En inte helt obekant Flanörvy. Nu e de hösten.


Det blir väl att gå tillbaka till Parker Hannifin på måndag och förklara att jag har 15 år kvar till pension.

Vad nu då? Har det snurrat till hos Flanören?

Nja, inte riktigt. Var på Hjärtmottagningen idag och gjorde ett arbets-EKG, föranlett av andfåddhet och bröstsmärtor.

Primärt var det vatten på Lungorna, det har torkat nu, men besvären har inte gått bort.

Jag fick sitta upp på cykeln och trampa. Kändes som jag i alla fall måste ha kommit till Halmstad!

Förstod mot slutet, att det hade gått bra. Knäna värkte, så jag kastade in handduken även om jag kanske orkat ett par minuter till.

Jo, då fick jag beskedet, att jag hade värden som en 50-åring.

Nu har de siktet inställt på anlag för Kärlkramp, så det blev lite nya mediciner och Dynamit på sprayflaska att ta när bröstsmärtorna sätter in. Kommer vid forcering av större uppförsbackar.

Ska tillbaka med de nya rönen som utgångspunkt.


     Det här lammet var inte stort, när det med fortfarande våt navelsträng kom ut till oss. Nu har det som Bockarna Bruse, varit på Sätern och ätit sig fet.


Väl hemma igen, blev det en runda till sjön och sista kraftfodergivan åt Fåren, i morgon åker de hem till Torsberg och sina övriga artfränder.

Höstfärgerna lyser, inte minst när solen tittar fram.

Skäggdoppingarna är kvar. Idag var det en Adult och en Juvenil som låg och slappade. Jag vill se dem flyga, men det kommer väl.

Skrakar, Knipor, Skarvar och Änder verkar ha gett sig i väg. Fortfarande sträcker Tranorna. Grannen hade sett en lågt flygande flock vid 11-tiden.

Här ska bli fint väder nu, så det är bara att hoppas på fler lågt flygande flockar.

Den lägre utomhustemperaturen pareras i stugorna med brasor i spisar och kaminer. När jag tittar ut så ryker det ur skorstenarna på flera ställen. Snart ska det ryka ur vår skorsten även.


   Doppingarna verkar inte oroas inför flytten. Under nån timmes studium idag, så gjorde Juvenilen inga flygfölrsök, men det begriper väl Doppingarna bättre.

Av Flanören utmed Tolken - 5 oktober 2012 07:00

Skeppare Bo stävar in mot Simrishamns fiskehamn med fyra lådor Torsk och en knapp låda plattfisk.

Redan Måsarna avslöjar att där finns fisk ombord.


 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards