nabbsjuan

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Flanören utmed Tolken - 5 oktober 2010 11:34

Det här inlägget länkas ut från PRO-centrums dator.

Vi hade kallat till möte med 5 PRO-organisationer, inom den nya kommundelen Norra Borås.

Kommunen minskar från 11 till 3 Stadsdelsorganisationer, samt gör en del andra förändringar i sin organisation, som skapar nya förutsättningar för oss.

Därför skulle vi träffas idag och formera oss i KPR, kommunala pensionärsrådet.

Jag hade kallat, per telefon, till kl. 9.00

Fel person hade uppfattat att det var 10.00

Hon träffar många, så hon hade fått de andra att komma kl. 10 också!

Men mötet blev kl. 10 och det gick bra.


Ska nu ringa runt till några som anmält sig till en målarcirkel och inte dök upp idag vid starten.

Sen ska jag ringa till deltagarna i två datacirklar, som vi startar i slutet av veckan, för sista påminnelsen.

En cirkel startade förra veckan och började hoppfullt.


I det sammanhanget, vill jag nämna, att om några veckor, kan det se lite konstigt ut ibland på bloggen.

Jag tänker låta deltagarna göra sina första försök och träna på min blogg, alternativt lägger jag upp en särskild, som "prositskolan.bloggplatsen.se."

Får se hur jag gör.


Som man, blir det lite stressande att ha många uppgifter samtidigt....

Ska även skaffa en svart 100-patron till skrivaren och åka till Fårhållarna med överblivet fårfoder mm.


Väl hemma har hustrun vikt dagen att åka slalom mellan Rönnbärsmalen i fådda äpplen.

Äpplemoskokning.

Så jag får göra Kålpudding och resten med maten idag. Kul, så jag klagar inte.

Så den här dan ska nog gå den också.

Av Flanören utmed Tolken - 5 oktober 2010 07:00

    


Bland mycket annat som inte riktigt motsvarat förväntningarna så avviker Luktärtorna.

Uppmjukade ett dygn i ljummet vatten, såddes fröna i början av maj.

Det blev en ganska tät rad på 5 meter.

Hade kunnat räcka till det dubbla!

Har tappat räkningen på hur många bautabuketter vi plockat med dessa väldoftande skönheter.

För över en månad sedan passerade de 2 metersstrecket, trots att det stod på påsarna att de skulle bli 1,80.

Idag är de mellan 2,20 och 2,40!

De blommar rikligt fortfarande, men lockar inte till plock, då blommorna fått stryk av vind och regn.

Men gå och plocka någon enskild, beundra och lukta på, det går alldeles utmärkt fortfarande.

Hellst om den utsatts för lite solsken innan plockningen.


Frosten har nupit i bladen på några Dahlior och hela Pumpalandet.

Men  vi har klarat oss länge från riktig nattfrost i år.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards