nabbsjuan

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Stenknäcken: "Här är jag".

Av Flanören utmed Tolken - 27 mars 2010 10:00

De kom en Stenknäck och knackade på.

"Är det mig ni har väntat på?

Här är jag nu."


   Sagolikt vacker och ståtlig fågel.

Den näbben knäcker fingrar.


Jag stod på tå innanför fönstert, för att komma över altankanten.

Det skiljer en meter på altankanten och marken där fågeln var.

Med 500 mm:s brännvidd, så får man in den i köket.

 
 
Tomas Jonsson

Tomas Jonsson

27 mars 2010 11:12

Fin bild och som du skriver så är också stenknäcken en väldigt vacker fågel som är fint dekorerad.

http://tomasrj.blogspot.com

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

27 mars 2010 13:45

Vad jag menar är följande: Förut var det en flicka som blev jagad av en mobb. Detta förfasar sig nu människor över och startar en NY mobb.
JAG ser inte en mobb mot en skyldig (???) våldtäcktsman, som mer acceptabel än en mobb mot en våldtagen ung kvinna.
Eller som i detta fall en mobb som går ut över mamman och broder till den utpekade våldtäktsmannen.

Vad gäller prästen var hans intentioner goda men han gjorde ett stort tankefel. Han ville göra det som varje anständig(??) kristen borde göra, men i detta fall glömde han bort flickan.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
Flanören...

Flanören...

27 mars 2010 14:10

Prästen först.
Jag har respekt för att du är svag för prelater.
Men det finns inget försvar, varken juridiskt eller känslomässigt.
Pojken hade förbud mot att träffa flickan, hon skulle ha varit i gänget som fick rosor.
Detta satte sig prästen över.
Prästen skulle känslomässigt ställt sig på den svagas, offrets sida. Allt annat är undfallenhet mot en opinion.
Vad gäller din kålsuparargumentation om mobb, så delar jag den inte.
Eftersom jag tillämpar den materialistiska historieuppfattningen för att se in i skeenden, så förstår jag, att nu måste andra sidan få utlopp för sina känslor, innan man kan börja räta upp det hela igen.
Tes-syntes och antites.
Gammelsmurfen, jag förstår helt enkelt inte hur du kan jämställa de bå¨da skeendena.
Reaktionen är ju på det som pojkens fan-club ställt till med. Där ligger ju även två våldtäkter i potten.
Lite ansvar kan man faktiskt utkräva.

Och, hade inte Uppdrag granskning tagit upp det här, hade flickorna fortfarande varit offer i dubbel bemärkelse.
Lokala media tog inte i det, inte skolan, trots bortförklaringar, än mindre kyrkan och fritidsgården.
Folk måste få komma i balans.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

27 mars 2010 19:29

Å, så tjusigt, en sådan skulle jag JÄTTEGÄRNA vilja se./Jag köpte ett allround-objektiv i slutet av maj förra året men 500 mm:s brännvidd låter intressant och detta måste jag studera mera. Jag skulle kunna vitsa till det samtidigt som det är ärligt menat, att jag har "pippi på fåglar"..

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
smulan

smulan

27 mars 2010 20:23

Underbart vackra natur- och fågelbilder!

http://smulansblog.blogspot.com

 
smulan

smulan

27 mars 2010 21:46

Hej igen!
Jag skrev en uppskattande kommentar om din blogg i tskogsfruns blogg. Jag kommenterade dock inte din kommentar f.ö ...;)

Tyvärr verkar skogsfrun inte ta in den kommentaren, därför skriver jag det här istället.

Jag har f.ö skrivit ett eget inlägg om björnolyckan i Rättvik och kommentarerna runt detta.

http://smulansblog.blogspot.com

 
margus

margus

27 mars 2010 22:25

Mums, vilken härlig bild. Blev riktigt paff när man plötsligt står öga mot öga med stenknäcken här i bloggen. Den är bara för go! Maffigt. 500 mm är vad man behöver, det är ett som är sant.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flanören utmed Tolken - 11 september 2021 13:43

  Lite stolt, gränsande till skryt. Tomaterna och Dahliorna skäms inte för sig. På bilden är det femte korgen som skördats. Däremellan en hel del till ge bort. Snackstomaterna(körsbörssorter) oräknade. Tomaterna ger bra i år, trots att näs...

Av Flanören utmed Tolken - 25 augusti 2021 11:55


  Budenovka tronar bakom en kull körsbärstomater. Från vänster: Helsing Junction musik,Cherio, Guldhumla, Rosa Humla, Cherokee, Black sherie, Indigo. Barnmorska är Sibiriskt guldpäron.   Varför denna uppmärksamhet för en tomat? Jo den ...

Av Flanören utmed Tolken - 15 oktober 2019 09:18

Redan förra året skulle vi ha gjort en tysk resa. Ett gäng PRO:are, som städslade Rolfs Flyg&Buss till Moseldalen. Men av det blev det intet. Hustrun hamnade i en sjukvårdssväng. Lyckligtvis avfärdade undersökningsresultaten våra farhågor. Det kan ...

Av Flanören utmed Tolken - 12 oktober 2019 08:25

Vi samlar på oss räkskal i frysen. Nu hade ett helt fack blivit fullt. Dags att göra fond. Fonden är fin till såser, soppor och grytor Två kilo räkskal, det blev att ta fram en av 10-litersgrytorna.   Morötter, lök, Purjolök, Tomat och Fän...

Av Flanören utmed Tolken - 24 augusti 2019 15:00

  Nu börjar plantorna göra skäl för kompost och gödsel. Gödsel både på flaska och i naturligt skick. Alla sorter utom en har gett mogen frukt hittills. Cherio, en busktomat ger så bra att man alltid kan ha tomater på bordet, från 15 juli. På b...

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards