nabbsjuan

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Flanören utmed Tolken - 5 januari 2015 09:43

 

Hackspetten i en ganska vanlig posé. Lite diffus, för bilden är tagen genom en av väder och vind, patinerad fönsterruta.


Vi blev stående en lång stund i morse och fachinerades av en flock Stjärtmesar. De var nog en 5-7 st. Duniga bollar med en lång stjärt. En årsunge tiggde av en vuxen och blev matad. Har sett fenomenet bland Hackspettar även.

Till slut gick jag och hämtade kameran. Ställde på ett högre ISO-värde, för det var ju inget bra ljus ute.

Väl tillbaka, hade tydligen Stärtmesarna fått vad de ville, för de var borta.

Det går flera tåg. Nu har vi i alla fall dragit hit dem.


Lite skillnad på närheten i bilden på Hackspetten, mot bilderna på Havsörnar från i går.

Har väl kommit över, att Örnarna inte poserade några meter framför oss.

Ligga i 18 timmar i ett gömsle och frysa, för att i bästa fall kunna hoppas på bra bilder, tilltalar mig inte. Med alla övriga umbäranden, får man t.o.m betala för det.

Men kul att se, att de förökar sig och trivs.

Jag är glad för bl.a Skäggdoppingar och Fiskgjusar, som jag kommer lite närmare.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards