nabbsjuan

Alla inlägg den 19 december 2013

Av Flanören utmed Tolken - 19 december 2013 08:36

 

Dock inte Jultomten, om än lika röd, en Hättekvarn på Hönö.

Kvarnen hade en viktig funktion på Hönökakans väg från jord till bord. Kan väl tänka mig att den malt en och annan säck mjöl som skulle bli julebröd också.


PRO-dag idag. Avslutas med lite julfika med styrelsen och kafégänget. Sista julen i Sparrehus. Till sommaren flyttar vi in i Simonsland. Till detta kanske jag återkommer.

F.ö är det ganska fullproppat program idag. Vinleveransen från wine company har redan anlänt nu på morgonen.

Kent Johansson(MEP), kommer med havrenekerna till fåglarna i eftermiddag. Däremellan ska jag hinna klippa mig(julefin)


Nu har jag blivit försenad i bloggandet i två timmar. Men vi går på igen.

Ska också hämta en hylla som inte kommed från ABF härom dagen.

Nu får det vara bra för idag.

Ja, inte riktigt. Julegodiset, det blev sex sorter, smakar bra och det är bara att hoppas det räcker över helgerna.




Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards