nabbsjuan

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Flanören utmed Tolken - 2 januari 2011 13:09

Efter gårdagens sombietillvaro, vaknade jag upp vederkvickt av mycket middagsvila i går och därtill 8 timmars nattsömn. Matlusten hade också kommit tillbaka.

När Gomorron världen var slut på radion gick vi en Askanäsrunda, i ett härligt solsken.

Det gav aptit inför lutfisken längre fram idag.


  

Det blir lite kämpigt för rådjuren nu, även om inte skaren är så tjock. 

 

       


På vår promenad, träffade vi på markägaren, som med handräckning, var ute och fyllde på utfordringsställena.

Spannmål, Betfor och Sockerbeter

Det märks under vår fågelmatning, inga Rådjursspår.


       


Kände ett oerhört drag efter att få gå ut på sjön och fiska, men det stämmer inte med ett redan uppgjort program för dagen.

Sjön ligger kvar och jag har all tid i världen.


 

En härlig vy, solsken och folk ute på sjön. För mig får det bli en ananan dag.

Det verkar ha frusit till i sörjan efter att vattnet stigit upp över isen.

Långfärdsskridskoåkare göre sig icke besvär. Synd. 

Av Flanören utmed Tolken - 2 januari 2011 08:24

  

I somras hade jag glädjen och turen, att träffa på den Olivgröna Guldbaggen vid två, ja egentligen tre tillfällen.

Andra gången, satt den kvar på en Rosenskära, när jag hämtade tidningen på morgonen, dagen efter.

Så det blev en del bilder på en daggvåt bagge, solglittrande. 

Den här bilden är från första mötet, i en Rudbeckia.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards