nabbsjuan

Alla inlägg den 17 september 2016

Av Flanören utmed Tolken - 17 september 2016 09:54


 

Solrosorna, sent i blom, mår gott i sommarvädret. Jag försår dem runt 1:a maj och planterar ut i början av juni. Hotet är att de ranglar i väg om det blir för varmt för dem som småplantor i växthuset. Därför ställer jag ut dem i bland, t.o.m över natten om temperaturen är rätt.


 

Flamentanzrosen är egentligen överblommad för länge sedan. Men nu kommer ett par skott med blommor. Bladen vittnar om att de egentligen är inne i ett senare skede än blommning.


Just nu ägnar vi "fritiden" åt att kolla i Evenemangsprogram för Österlen.

Utöver äpplen, Brantevikssill och kavring så ska det väl bli lite kultur också.

Ystad museum har en utställning om Henning Mankell och i Simrishamn finns flera intressanta begivenheter. Bl.a om kläder på Österlen de senaste 300 åren.


Den här gången tar jag med mig ett par spön och lite havsöringsdrag. Gislövshammar är ett bra fiskeställe och ligger nästgårds. Ett par morgnar där, ska bli härligt.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards