nabbsjuan

Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Flanören utmed Tolken - 3 maj 2016 08:45

 

Hen gled ur boet när jag närmade mig. Partnern låg i vasskanten och höll vakt.


Det var styvt en vecka sen jag tittade till Doppingarna. Då höll de fortfarande tioll i fjolårsboet. Trodde inte på projektet, mission impossible. Vattenhöjning skulle dränka boet.

Doppingarna kom tydligen fram till samma slutsats och byggde ett nytt bo. F.ö i en mycket mera fotovänlig position.

I skydd av en liten gran kommer man dem väldigt nära.


     


För den som beöker sidan ofta, har det väl inte kunnat undgås, att jag inte varit så flitig på sistone.

Har blivit lite blassè på att skriva. Mycket återkommer.

Som första Maj, spirande Daliaplantor och annat sått och satt. Vi var en tur runt i Kindsbygden och stannade till vid Strömsfors gamla bruk. Men det har jag ju haft bilder och text i kring tidigare.

Ett tömt kompostfack och ett fyllt dito, nej.

Det fortsätter nog bli lite glest framigenom, med enskilda inhopp, när jag känner för det.

I stort sett varje dag sen våren 2009, 7 år, minst 2500 inlägg. Med bilder så skulle det väl bli en bok med minst samma sidantal.

Dagen då?

Jo, först ska jag vattna och gödsla växthusbädden för Tomater mm. Komposten ska få sig en sista fixning. Potatisen ska i år växa i en krans runt grönsakslandet. Kantgrävning idag.

I eftermiddag så blir det sista matlagningskursen för säsongen. Lite festligt med SOS, Entrecote med råstekt potatis och pepparsås avrundas med glass och bär.

Även strupen får sitt, eftersom hustrun hälsar på dottern, så jag slipper köra.

Vi fortsätter i höst igen. Vi har blivit ett gôtt gubbagäng.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards