nabbsjuan

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Flanören utmed Tolken - 16 februari 2016 07:45

 

Tunn is, vatten och ett barn, lekar som inga i-pönar eller andra tekniska leksaker kunnat få ur generna på barnen.


Det var bara att vänta, han "skulle bara" göra hål på isen. Erics sportlov tuffar på och han trivs, även om tidens tecken är, att han hellre sitter inne med TV-dator och platta än är ute i snön. För tunt med snö för rolig pulkåkning är väl ett skäl.


Idag har vi årsmöte i PRO centrum.

Nu har mina utlovade sex år gått till ända, så vi väljer ny orförande idag.

Kommer att vara aktiv på andra sätt, men mera flexibelt än vad ett ordförandeuppdrag kräver.


Vår nya elleverantör, Storumans energi, skickade ett par böcker.

Dels 10-årsboken om företaget, dels Björn ferrys bok, Ferry tales.

Ferrys bok är ingen litterär höjdare, men rolig. har läst några kapitel då och då.

Insynen i skidskyttarnas vardag är intressant och med ferrys glimt i ögat, blir det riktigt roligt.

Jag gillar skidskytte och blev så glad när en gammal arbetskamrat berättade att båda hans pojkbarnbarn gått över till det. från mammas och morfars längdskidåkning.

Jesper Nelin, älsta brodern har debuterat i landslaget och t.o.m tagit 25 världscuppoäng. I ett förfluget ögonblick, sa jag att det var så roligt att jag skulle kunna sponsra. Det glömdes inte bort, så det har jag fått göra.

För några år sedan sponsrade vi Edsbyns bandy med en krona på bärkassen. Den här sponsringen blev lite mera verkningsfull, vill jag hoppas.

Han blev sjuk inför amerikaturen, men laddar för VM i Holmenkollen.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards