nabbsjuan

Alla inlägg den 14 november 2015

Av Flanören utmed Tolken - 14 november 2015 10:00

 

Gammal vass i fruset vatten. Bilden är tagen vid örnmatningen vid Hornborgarsjön i januari. Hade jag lyft focuset, så kunde en Örn kommit med. På långt håll, men fullt skönjbara.


I torsdags, så var jag på 8-veckorskontrollen, efter senaste operationen.

Teraputen var förtvivlad över att så lång tid av ändrad arbetsställning för handen har gett muskelförkortningar, både på översidan och undersidan av handen. Långfingret har fått vara pekfinger i åtta månader.

Man kan säga att jag påbörjat en återställare. Ett antal övningar, som tänjer ut och ställer till rätta. 7*7 varje dag.

Känner att det gör nytta, när smärtan talar om att något händer.

Har haft nypremiär för bilkörning. Det är väl med det, som gå, simmacykla mm. Har man en gång lärt så sitter det.

Inget som påminde om att det var åtta veckor sedan sist.


I morgon väntar vi arbetsfolk. Båda de äldsta barnbarnen kommer och hjälper till att ta upp båten.

Utöver hivandet, så blir det nog två turer med skottkärran, eller dubbla skottkärror, för att få upp grejerna.

Två motorer, batteri, durkbräder, åror och lite fiskegrejer, som huggkrok och håv.


Fruktansvärd tragedi i Paris. En eller ett par galningar är gripbart, men när det blir av det här formatet, är det svårt att ta in.

Jag såg det på nätet innan jag lade mig i natt, då framgick inte hela omfattningen och självbombarna hade inte utlöst sina bomber inne i konserthallen.

Vi har varit i Paris några gånger och fått en känsla av hur det kan se ut på gator och nöjesställen. En stor stad och mycket folk.

Jag kan inte undgå att försöka föreställa mig hur det är i många franska hem idag. Runtom i Paris, men även utanför. Var ju t.o.m en svensk som dödats.

Maktlösheten inför de anonyma förrövarna är genomskärande. Spelar ingen roll hur många poliser och militärer med skottsäkra västar och automatvapen man har utplacerade. Självmordsbombare bryr sig inte. Snarast är de indoktrinerade att martyrskapet är det bästa som kan hända en människa.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards