nabbsjuan

Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av Flanören utmed Tolken - 19 augusti 2015 07:00

Inlandsbanans del Falun-Rättvik.


Sliperserna ser fräscha ut, i motsats till de på betydligt mer trafikerade banor.

Icke för ty, så kom det ett tåg, sydgående, andra morgonen.

I byn Utbyn, hade de en gata som hette Stationsgatan!

Jag följde den och kom fram till en grusplan, som nog kan ha varit stationsplan nån gång.

Rätt som jag står där, så hör jag signaler och swisch, så fylldes mitt siktfält av ett persontåg med 4-5 vagnar.


Lite kul att vara ute i en by tidigt på morgonen. Man får ta del av människornas liv, på ett helt annat sätt.

Någon ger hönorna mat innan givaren åker till jobbet. En liten flicka på c:a 1,5 år, leker på en grusgång, tills mamman kommer och det är dags för dagisresa.

En flock Får får lämna natthagen för friskare bete.

Ett par hantverkare börjar dagen med en kopp kaffe, innan hopsättningen börjar av det återanvända timmerhuset.

I motsats till i Härjedalsbyn Vemhån, så hörs inga storskällande hundar. Hundarna skällde väldigt lite, på det hela taget.

Inga ljumma sommarnätter precis. Morgnarna var en fortsättning på 6-7 grader i nattemperatur. Solen värmde snabbt upp, men i skuggpartierna kylde det fortfarande på.



Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards