nabbsjuan

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Flanören utmed Tolken - 20 maj 2015 07:00

 

"Vår" Råget ligger och vilar sig. Hon har hållit sig på och precis utanför tomten någon månad nu. Man kommer ganska nära innan hon viker undan.

Det har hänt förr i byn, att de fött på eller alldeles i närheten av tomterna. Mellan stenen och geten, syns gränspinnen.

Det är snart dags nu, skiftet maj-juni är födslotid för Rådjuren.


Vårt friluftsmöte med PRO Centrum igår, blev riktigt bra. Vädret var med oss och allt uppskattades.

Tipspromenaden hade lite för svåra frågor. T.ex att Real Madrid kallas för Marängerna och den sydliga varianten av Ormvråk heter Börrevråk, var svårt. De främst placerade, hade 2-3 rätt, mindre än det brukar vara.


Om ett par timmar blir det stadsresa. Först ska jag gå på Centrala pensionärsrådets möte, sen ska jag, innan jag åker hem, åka till turistbyrån och köpa biljett till matchen i kväll.

Gulingarna tar emot Helsingborg i kväll.

Sen barnsben har Helsingborg varit mitt favoritlag. Inte fanatiskt, inte mer än att jag känner dubbla lojaliteter ibland.

Med årens lopp har man ju blivit miljöskadad som Boråsare och jag erkänner att jag tycker det är roligt när det går bra för gulingarna. Bygden behöver elitidrott, det betyder mycket för övrig utveckling.

Sonen och jag åkte t.o.m till Florens och tittade på mötet med Fiorentina 2007, i UEFA-cupen.

Dubbla lojaliteter där med, eftersom "Viola" är mitt favoritlag i Serie A. Viola vann med 6-1....


Efter den här veckan går PRO-verksamheten ner på lågvarv. Vi stänger expeditionen, verksamheterna gör sommaruppehåll, alla utom Bridgen. De skulle spela på julafton om det vore möjligt!

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards