nabbsjuan

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Flanören utmed Tolken - 20 januari 2015 22:20

Trivselträff på PRO i eftermiddag.

Huvudnumret var en tjej från Civilförsvarsförbundet, som talade om "Säker äldre".

Jag deltog, något av de sista åren i Regionfullmäktige, i en enkät om vad vi tror om olika dödsorsaker.

Enkäten kom upp idag, i samband med att vi talade om de vanligaste dödsorsaksolyckorna.

Själv har jag trott, liksom befolkningen i övrigt, att det är i trafiken de flesta dör. Men så är det inte.

Det är fallolyckor, som står för det övervägande flertalet.

Allt från att bebisen ramlar ner från skötbordet, via arbetsplatsolyckor till att pensionären ska tvätta fönster eller byta gardiner.

Intressant och lärorikt.

Vi gjorde en s.k Januaritolva, en sittande tipspromenad.

Jag hade gjort frågorna och utöver mig var det bara hustrun som inte fick deltaga. Jag hade testat frågorna på henne.

Det är "en miljon" i pris. Ja fast man får gå vägen över några "Trippelskraplotter", som egentligen utgör priset, men där kan man vinna en miljon!

En av deltagarna i vårt lag i PRO-vetarna vann, vilket visar att i alla fall en i laget är rätt kvinna på rätt plats.


Äntligen lite vinter. Vackert efter några cm. snö och vi ska få behålla -graderna.

men det ger ingen fiskeis. Till det behövs minst tre dygn med -10 eller mer.

Var inte mycket till is förra vintern och den här har inte börjat så bra. Låt vara att vi har haft bärig is i mars vissa år. Så än kan det hända.

Kanske tar fram grejerna i morgon och slipar krokar. Hustrun är halvdag på PRO-caféet. Kan väl pyssla med det efter lite snöskottning. För denna verkar bli liggande.

Ska också se om det går att få lite vinterbilder.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards