nabbsjuan

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Flanören utmed Tolken - 24 september 2014 07:45

Ska jag nämna tre Dahlior, som jag tycker bäst om, så hamnar definitivt Maxim bland dem. Rikblommande med kraftiga stjälkar. Har de för svaga stjälkar är de inte roliga. Lite regn och de bugar värre än en torparpojk på 20-talet.


Igår blev jag av med gipset, efter lite förvecklingar. Skulle vara där kl. 13, men så kommer det ett SMS, att jag har tid kl. 13.45 Vad jag inte observerade, var att det kom två SMS! Men det gick bra ändå. Hann med den trevliga sjuksköterskan Elisabeth(nästan jämnårig), som avlägsnade gipset och återstående stygn. En hel del gammal hud drogs bort, ungefär som plasbeläggningen på gamla diskbänkar.

Läkaren gjorde en snabbkoll, det såg bra ut.

Sen var det teraputen Agneta, som gav mig en stödhandske och en skena. På begäran, så formade hon en tapp vid lillfingern, till shift-och controltangenterna.

Vi gick igenom ett delvis nytt träningsprogram. Nu blir det tuffare. Det mesta är ju stelt efter fyra veckor. Nästan värst med tummen, som ingen brytt sig om.

Färre repititioner och längre mellanrum mellan övningarna, men med högre kvalitet.


Det regnar rejält, så jag har inte kommit mig för att hämta tidningen ännu. Det är ju trots allt 75 meter att exponera sig för busvädret.


Hör på radion, att det blir knepigt med utbildningsministerposten. Både S och Mp vill ha den.

Ett stort problem vid samarbete med socialdemokraterna, på all nivåer, är att de har för vana, att dela ut uppdragen innan valet. Bairan har ju varit minister tidigare och ansvarig i valrörelsen för de frågorna. Fridolin är sugen och någon tyngre post behöver ju samarbetspartnern få.

Vi har stött på det både i kommun och region. Försmådda socialdemokrater har gått och surat i stort sett hela mandatperioden, för att någon annan "stulit min plats".

S har inte lärt sig något, trots att man bara är en skugga av sitt forna jag.

Å andra sidan är Mp en liten men hungrig samarbetspartner.

Frågan är ju hur långvarigt det blir, oaktat vilken ministerlista man kommer överens om....

  


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards