nabbsjuan

Alla inlägg den 23 september 2014

Av Flanören utmed Tolken - 23 september 2014 10:26

 

I natt fick vi uppleva första frostnatten. Lite frost i gräset, rutorna på bilen  var isiga, när jag skulle hämta tidningen.

Det är slut på Dahlior och Amiraler. Dahliorna började blomma tidigt och till slut fick vi Amiraler i stor mängd.


Nu är det höst. Det blir väl lite av enhandsmassaker på det som ska klippas ner.

Hustrun har rensat och myllat de 8 pallkragarna. Två ska vi ha Vitlök i, ett hundratal. Två ska fyllas med sådda växter, sticklingförökade och de vi köpte på Vickleby. Av förklarliga skäl står de i krukor fortfarande.

Göra ett planteringshål och stoppa ner dem, gör man med en hand när jorden är gott beredd.

Fick en vacker planteringspinne av hustrun när vi var i Botaniska, på ett av våra Göteborgsbesök.


Idag är det dags för ett nytt SU-besök. Ska träffa läkaren, det har gått fyra veckor. Bara två veckor kvar med gipset.

Sen får jag börja plocka frimärken och andra lättare övningar. Vecka för vecka får belastningen öka och sex veckor efter avgipsningen, ska jag kunna använda vänsterhanden normalt. Men det är en del muskler och senor som behöver mjukas upp. Känner bl.a att handleden är ordentligt stel.

Skulle egentligen ha varit på styrelsemöte med Bingoalliansen i kväll kl. 17.30 Men hustrun ska på konsert i Åhaga kl. 19.30, så det funkar inte. Kort emellan hemma och hon får vänta i två timmar. Jag skulle även få vänta i två timmar, så någon måtta får det vara.

Däremot passar våra tider bättre i morgon. Hon är i PRO-caféet mellan 10 och 14. Jag har möte med Samorganisationen 09.30, i Viskafors. Det kommer att sitta som en smäck.


Det där med frimärkena, är ett talesätt jag använder, men det är en målande beskrivning.

Rehaben blir även lite knepig, för den skriftliga planen är skriven, som för högerhanden. Men det blir att improvisera.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards