nabbsjuan

Alla inlägg den 30 maj 2014

Av Flanören utmed Tolken - 30 maj 2014 07:00

 

Vår vita Rosenbuske har börjat blomma. Den står inte i blom så länge, men här ska bli uppehåll och sol, så vi får njuta i alla fall.

Frå Veskafôrs? Jo, vi har fått busken en gång i tiden från en svåger och svägerska som vid den tiden bodde i Viskafors.

Den sprider sig ymnigt, så man får hålla efter de. I går klippte jag bort en del, så de stora Prästkragarna fick lite mera ljus.


Ingen kläckning hos Skäggdoppingarna ännu. Den ena ruvade tryggt och den andra låg ute på "redden".

Inga mattransporter, som brukar vara det första som avslöjar kläckning. Om man inte har sån tur, som härom året, då jag såg en nykläckt unge när ruvaren reste sig. Inte för än på datorskärmen upptäcktes det.


F.ö vet jag inte vad som hänt med Skrakar och Knipor. Att de inte skulle ta mina holkar första året var jag beredd på, men idag simmade två honor av varje i par.

Har de blivit gallhonor?

Vi får väl se. En gång kan vara en tillfällighet.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards