nabbsjuan

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Flanören utmed Tolken - 7 april 2014 07:00

 

Piken är tydligen nådd vid Hornborgarsjön. Efter att ha legat på över 20.000 några dagar, har det sjunkit till c:a 15.000

Många det också.


Tyckte inte att ljudnivån var den samma i år som tidigare.

Jodå, det var den säkert, men jag hade drabbats av ett par ordentliga vaxproppar.

För någon månad sedan började jag irriteras, och även min omgivning, av att jag inte hörde så bra.

Ska till vårdcentrealen och påbörja hörselundersökning i nästa vecka.

Nedsättningen blev allt mera akut. Fick tipset om vaxpropp. Jodå, det fastnade en del på topsen. Droppade i Revaxör och det löstes upp en del, men locket gick inte bort. I torsdags fixade jag en akuttid och blev spolad.

Oj, oj, vad det lossade.

Och jag hörde...

Förståelsen för hörselskadade har ökat avsevärt.

Fokuseringen på att höra, gör att man bl.a missar mycket annat. Irritation och anspänning.

Jag använder hörselproppar på nätterna. Har aldrig haft problem med vax, men det har väl ändrats. Propparna sköt in vaxet och proppen bildades.

En Revaxörbehandling emellanåt, ska hålla nya proppar borta.


Efter provtagningen i förra veckan, ska jag på hjärtkontroll idag,

Mycket sjukvård ett tag nu. Tur att man är frisk när man ska till sjukhus!

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards