nabbsjuan

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Flanören utmed Tolken - 27 mars 2014 07:00

  Det stod en Råget och åt av nedfallet från fågelmatningen.

Jag tog några bilder genom fönstret. När jag gick ut på altanen, för att få bättre bilder, så upptäcker jag fyra! till. En hel flock och vi som inte hade Gevalia hemma.

Tycker att Rådjuren är riktigt trevliga när nät och grindar håller dem ute från förbjudet område.

Det som kunde blivit dagens bästa bild, förstörs av en pinne rakt ut i ansiktet på bocken.

Han var minst lika nyfiken på mig, som jag på honom.

De var kvar en god stund, men när grannen körde i väg med sin fyrhjuling, blev det rörelse i gänget.

Det märktes, att de var begivna på det späda gräset, som kommit upp i skyddade säderlägen.

Bara bra att de äter upp det fåglarna inte tar.

Förmodligen kommer de fram därför att andra slutat mata. Folk slutar mata alldles för tidigt, både fyr-och tvåfotingar.

Trots att snön gått bort, så finns det inte mycket för dem att få ännu.

Vi matar länge, men det är ju delvis, för att de ska komma fram med ungarna, när den tiden kommer.

PRO-dag idag, men innan det ska jag lämna in bilen för service och däcksbyte.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards