nabbsjuan

Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Flanören utmed Tolken - 24 februari 2014 14:30


 

En familj Sångsvarar var på plats i morse. Undrar om det var det paret som Kanadagässen drev i väg förra våren. De har i alla fall klarat att dra fram och övervintra 3 ungar.

De vackraste fåglarna hann att flyga i väg innan jag fick upp kameran i läge.

Ett par Kniphanar, som låg i strandkanten och blev rädda när jag klampade fram för att fota Svanarna.

Men de kommer igen. Förra sommaren hade vi tre par som häckade.


 

Ett Gräsandspar än så länge, men det kommer mera.


Jag har varit nere vid sjön två gånger idag. I morse drog det här Grågåsparet förbi. Ljuset var inte det bästa så att lite lång slutartid har gett en inte helt skarp bild.


   

En udda hane försökte närma sig, men stötte på patrull.


 

Efter ett par försök, så drevs utbölingen i väg. Sen såg jag den inte, varken på morgonen eller senare på dagen-

Av Flanören utmed Tolken - 24 februari 2014 07:00

En Gepard i Borås djurpark.


Sjöfåglarna har börjat återvända.

Efter frukost, så tänker jag gå ner till sjön och se vilka som hittat hem igen. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards