nabbsjuan

Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Flanören utmed Tolken - 6 februari 2014 07:00

 

I gamla Simrishamn, finns många fina miljöer. Några gator som får en att tänka på svunna tider.


PRO-dag idag. Bl.a ska jag "lägga sista handen vid" vårt medlemslotteri.

Medlemslotteriet är tänkt att kompensera caféintäkterna, som uteblir när vi flyttar till Simonsland i höst.

Caféet har varit en pålitlig inkomstkälla genom åren. Dock sinade källan allt mer de senare tid.

Färre yngre pensionärer som söker sig till vår gemensamma samlingspunkt, Sparrehus. Beställningar till möten och underhållningsfredagarna har dock bidragit till att vi haft näsan över vattenytan.

I Simonsland blir det en annan organisation på caféverksamheten.

I samband med att jag ska lämna tillbaka överblivna priser från Knalleträffen, tar jag en sväng till Wollmars och köper Mask och Maggot, till pimpelfisket.

Först måste jag se över grejerna, byta linor och slipa krokar.

Sparkstöttingen blev inte oljad i höstas, så den får jag dra över i kväll.

Bamseabborrar! Here I come!

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards