nabbsjuan

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Flanören utmed Tolken - 16 mars 2013 16:37

Grannen och jag gick ut vid tiotiden. Askanäsviken. Det är behändigt. Åker bil till Askanäs och sen är det inte mer än 150-200 mm, tills man kommer til en upphöjning på 11-12 meters djup, med 15-18 meter djupt i det omkringliggande vattnet.

Det spelade ingen roll vad vi agnade med, det blev fisk på allt. Stor fisk. Flera Abborrar vägde runt tre hekto och ska tillagas i kväll. Blev naturligtvis en del smått också, men ett tiotal stora följde med hem. Några tappades  precis i hålmynningen.

Naturligtvis, så glömde jag kameran i stressen som infann sig när grannen stod vid vår uppfart och väntade.

Men ni får tro mig på mitt ord. Det blev fin fisk. det var den dan idag.


Vi skulle hem till skidskytte och femmil i Holmenkollen.

Kul att Bergman körde upp sig, ja det gjorde alla Svenskar på sin egen nivå.

Tyvärr verkar tjejerna att prenumerera på 50-deplatser.


Femmilen blev en trevlig tillställning. Nu verkar fenomenet Nordtugg vara detroniserat, men det kostar på. Flera olika måste gå upp och dra upp tempot, så han inte har något kvar att ge i spurten. Trots en sjätteplats, så fick han ändå spurta ner en Svensk. Nästan lika bra som att vinna, kan tro.



Av Flanören utmed Tolken - 16 mars 2013 07:00

 


Tog en tur ner i går, till sjön. Dels för att bära ner isborren och lägga under grannens båt, dels kolla sparkföret.

Hade hoppats på bättre glid, men det låg en del packad snö närmast isen, fläckvis. Får väl se om jag tar sparken idag, eller om jag går.

Inte en kotte ute på sjön, jag var ganska ensam. Folk har väl tröttnat på att borra hål, utan fisk i den nordliga och ostliga vinden.

Nu ska vinden vända till sydlig och temperaturen stiga mitt på dagen.

Kan bli fina förutsättningar både för fiske och naturupplevelse.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards