nabbsjuan

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Flanören utmed Tolken - 15 mars 2013 08:15

 


Är inte så mycket för det "tuttinuttiga", som min dotter sa när hon var liten.

Ibland brukar jag fota deserter och andra kreationer, men så tittade jag ut och vid fågelhuset satt en av Ekkorrarna som har förgyllt vår vinter.

Man kan väl säga att den är SÖT, inte minst när man kommer nära inpå den, men ändå inte riskerar att bli rispad av de vassa klorna.


Känner mig riktigt präktig när jag orkat  återuppta Fredagstemat igen. Har legat lite på latsidan, vad gäller fotoutmaningar.


Mera SÖTT här.


Vem bor i huset?

Kan det vara Klas Klättermus och hans vänner, eller rent av Karius och Baktius, men de senare var väl inte specifikt Norska.

Av Flanören utmed Tolken - 15 mars 2013 07:00

 


Det sipprar grå rök ur skorstenen nu på morgonen. -16 grader ute, då värmer kaminen gott.

Tänder den innan jag hämtar tidningen och stänger för och skjuter in spjället när jag kommer tillbaka.

Samma procedur varje dag.

Varken svart eller vit rök, som från Sixtinska kapellets skorsten.

Här ropar vi inte ut nån ny Påve, utan hyllar stugvärmen.


Vinden håller på att vända, i morgon ska vi få sydlig.

Då är det mödan värt, att gå ut på sjön.

En del har varit ute i den nordliga och ostliga vinden, de har bara frusit, för vi har haft 6-8 m/sek. och dåligt med fisk.

De stora Abborrarna har bara stått och väntat på sydlig vind, med kuranta simblåsor.

Lite synd att de ska sprängas under den snabba färden upp i mitt borrhål i morgon.

Det är i morgon vinterns stora Abborrar ska tas.

För säkerhets skull, så hänger termosen och några smörgåsar med. man vet ju aldrig. det kanske, trots allt, blir naturupplevelsen som kommer att gå till historien.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards