nabbsjuan

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Flanören utmed Tolken - 5 april 2012 11:00

Sjûlver.


Betyder själv som singularis, pluralis, sjûlva.

"Du sa la ´nte bru däk um mäj, ja klarar la mäj sjûlver".

Av Flanören utmed Tolken - 5 april 2012 09:39

 

I går var det cirkelavslutning i båda grupperna, som jag haft på onsdagar.

Programmet var likartat för båda grupperna, repitition med ett och annat nytt samt utvärdering.

De flesta vill fortsätta och frestar mig att köra en termin till, trots att jag aviserat att ta ett uppehåll.

För en del blir det i så fall femte terminen, rena syjuntan!

Det är roligt att de uppskattar cirklarna och tycker att de lär sig något.

Som ett bevis på uppskattning, fick jag en vacker Påskgrupp av deltagarna.

Den står redan på hedersplatsen på trappan. Tog in den i natt för frostens skull, men den åkte ut i morgonsolen när jag hämtade tidningen. -3 visade termometern, men solen värmde.

För att fullända Påskstämningen, så visar jag en bild på gula Krokusar. De har fått en del stryk av snö och kyla, men ändå förvånansvärt pigga.

I morgon kör vi Dotter, barnbarn och barnafadern till Sätofta i Skåne. De ska fira Påsk hos barnbarnets farfar och farmor. Eller farmår, med rullande r, som en kusin, med hemvist i Skåne säger.


 

PRO
Av Flanören utmed Tolken - 5 april 2012 07:45

När jag såg en Koltrast spänna sig, så kom jag att tänka på den Norska Räkan som slog sig för bröstet och sa: "Jeg er en Hummer"!

Den här Koltrasten försöker nog se ut som en Tädertupp.


 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards