nabbsjuan

Alla inlägg under mars 2012

Av Flanören utmed Tolken - 1 mars 2012 12:29

Det kan ändra sig fort i de politiska opinionsstämmningarna.

Novus opinion har gjort en undersökning, som dels frågar vilka politiska frågor som är viktigast, dels vilket pareti som är bäst i de frågorna.

Socialdemokraterna med ny ledare, toppar fyra av fem, Vänsterpartiet blir 2:a eller trea.

En stor omsvängning sedan förra mätningen. Moderaterna tappar och deras vasaller syns knappt.

Förvånansvärt också, hur små Miljöpartiets värden är, med tanke på att de i alla mätningar är 3:dje största parti.

Det politiska landskapet förändras, intressant, inte minst med tanke på valet 2014.

Av Flanören utmed Tolken - 1 mars 2012 09:00

 

Hanen har för en stund gått upp på isen. Det var inte stor fläck som var öppet vatten, men de hittade den.


Här om dagen nämnde jar ett par Svanar, som tilldrog sig Erics uppmärksamhet. Min med, för det blev några bilder.

De befann sig på rätt långt håll och starkt solsken, så fotoförutsättningarna var så där. Men det är ju så: Bilden får man ta när den dyker upp, sen är det för sent.

Vid tidningshämtningen i morse, så både såg och hörde jag dem. Lite mindre sol, så jag får se vad kroppen säger. Jag kanske försöker ta mig ner och få bilder i jämnare ljus.

Här kommer dock en liten bildberättelse, klicka på bilderna och läs.


     

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards