nabbsjuan

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Flanören utmed Tolken - 26 mars 2012 11:00

Föllehecka.


Den kallas skämtsamt för hiccus alkoholicus och är kramp i mellangärdet, orsakad av starka drycker.

"Dreck longt å mä måtta pajka, så i inte får föllehecka".

Av Flanören utmed Tolken - 26 mars 2012 09:00

I morgon kväll och på onsdag är det dags för nytt möte med Styrkommittèn för Interreg Sverige-Norge. Styringsgruppa, som Norrmännen säger.

Vi ska vara i Lilleström, utanför Oslo. Det blev lite palaver när jag skulle beställa biljetter och hotellrum. Hade läst kallelsen lite slarvigt, så jag trodde det var Lillehammer. Det uppdagades på att det anvisade hotellet inte fanns i Lillehammer.

Tågresan är perfekt, för att läsa handlingar.


Men först ska vi ha ett informationsmöte med PRO:are på Norrmalm, i eftermiddag. Vi slog ju ihop Norrmalm och Centrum för någon månad sedan och ska fortsättningsvis ha månadsinformation på Kypegläntan.

Det blir lite dragspel, blomsterlotteri och kaffe. Jag ska informera om vad som är på gång.

Mötet och Interreg, gör att jag blir tvungen att avstå från Västergötlands brottningsförbunds årsmöte i kväll, i Falköping.

Det var länge sedan jag uteblev sist. Nu får de välja en annan mötesordförande.

Missar också vinprovningen i morgon kväll, Spanskt rött. Får väl se om det går att kompensera.

Skulle haft sista datacirkelträffarna på onsdag, men det var bara att flytta fram.

Ett årsmöte till förresten, PRO-distriktet, är också på onsdag. Men de klarar sig nog utan mig.


Först på programmet för dagen, står dock hustruns vattengympa på Alideberg, tillsammans med PRO:are från Tullen-Byttorp och Norrby. Själv ska jag fortsätta nedklippningen av gammalt i land och rabatter.

Nedan, en liten bildkavalkad över vad som ligger framför mig.

Klicka och läs.


       

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards