nabbsjuan

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Flanören utmed Tolken - 18 september 2011 23:10

  

Det blev, som alltid, en hel del fotograferande. Här redan på väg ut ur Helsingborg på väg till Helsingör. Fiskebåtarna låg tätt.


Är nu tillbaka från Wismar, en mycket trevlig resa, precis lagom.

Vi hann se stan, pröva på några specialiteter, Sillmacka på kajen, Sekt m.m

En del var t.o.m hos Calles i Rostock och "köpte ut".

Höjdpunkten var Hanze Sektkelleri, men det återkommer jag till.


Asocial, vadå?


Jo jag har inte varit särskilt meddelsam. Något inlägg bara, resten var inlagt i förväg.

Fredagstema och Fototriss får bli en annan gång.

Men jag återkommer om Wismar.


   Det är rätt fantastiskt, hur man genom årtiondena efter kriget, har restaurerat staden. Den blev kraftigt bombad i krigets slutskede och stora delar låg i ruiner.

Man har återupprättat Hansestaden, men trots att man inte är i Lubeck, så får man Marsipankänsla emellanåt. De kunde ha varit lite återhållsammare med färgerna. Gata upp och gata ner, så kan det bli för mycket.

Av Flanören utmed Tolken - 18 september 2011 07:00

Det verkar inte bli något nytt Guldbaggebesök, har väl blåst och regnat för mycket.

Dock lägger jag ut en bild från förra besöket.


 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards