nabbsjuan

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Flanören utmed Tolken - 25 augusti 2011 21:24

Det är dags att visa bilder som inte är det de ser ut att vara.

Sinneskatten har sett gröna maskar.

Lyckligt nog, inte små gröna gubbar.

Det är bara att ta fan! i båten och skaka fram en bild.

Min bild är tagen utefter järnvägslinjen Trondheim- Storlien.


Har man kommit till Helvetet, eller är det en järnvägsstation som heter Hell?

Säkert är dock, att det är Flanörens väska till höger(vänster) om Hell-föreståndaren.


 

Mer av samma sort hos Sinneskatten.


Av Flanören utmed Tolken - 25 augusti 2011 13:49

 

På min Tyska Dahliasait, hittade jag främlingen, Extace heter den och är en kaktusdahlia, ska bli och är 50 cm. hög. 


Det har inte blivit så många Dahliainlägg i år, hittills.

Främsta skälet är att de tar tid på sig för att komma i blom.

Bara fyra sorter som slagit ut, men nu är det flera, som snart spricker upp. Bl.a Café au lait och Maxim.

Jag har också identifierat främlingen som utgav sig för att vara Arabian Night när den var liten.

Nu blommar den mycket vackert.

Det visade sig vara en Kaktusdahlia som heter Extace.

I år står de ganska koncentrerat, så jag ska nog klara dem frostfritt till mitten av oktober.


     


Tre stycken som inte ville komma i våras, har utvecklat blast på komposten och jag har planterat ut dem. Inte säkert de kommer att hinna blomma, men nästa år....


Får se, det kommer säkert mer om dahlior, när de blir lite mer presentabla, än det nuvarande knoppstadiet. Många knoppar, men de ska slå ut också.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards