nabbsjuan

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Flanören utmed Tolken - 25 maj 2011 14:36

IT-Hantverkarna i Borås, erkänt duktiga på datorer, klämde tuben i botten, utan att lyckas forcera den stängda hårddisken.

Bara att konstatera, det som finns där går till återvinning.

När det gäller bilder, så är det en hel del den tar med sig, men i mycket 2010-11 av samma som jag har sen tidigare, förutom den olivgröna guldbaggen, den får jag försöka leta upp i sommar igen.

Eric, yngsta barnbarnet, ligger även på sonens dator, så nu får de vandra motsatta vägen.


  

Bilder som den här, har klarat sig. Från Öland i somras, med flickbarnbarnet Josefin.


Öland, Toscana, Paris, Tändkuledagen m.m.har jag klarat och allt som är tidigare än augusti 2010 ligger på på externa hårddisken.

Lite vinterfiske och Aberdeen saknas också. Men väldigt mycket hade jag på lilla laptopen och USB-minnen, så jag överlever.

Alla PRO-bilder har legat på ett särskilt USB-minne och i PRO-datorn så tala om back up.

Den stora laptopen, blir förstadator och har redan kopplats till fasta bredbandet och skrivaren.

Så nu är vi på banan igen.

Dock en erfarenhet rikare. Så fort jag har bilder eller dokument; över på en CD med dem.

Ska också strukturera på externa hårdisken, någon regnig dag.

Av Flanören utmed Tolken - 25 maj 2011 07:00

Vinbären klarade sig genom frostnätterna. Härliga klasar håller på att utvecklas.

Nästa fiende på vägen mot saftgrytan, är fåglarna. Men vi har nät.

Även Krusbär, Hallon och Svarta vinbär ser väldigt bra ut, även om Hallonen bara är i knoppstadiet ännu.


 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards