nabbsjuan

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Flanören utmed Tolken - 10 maj 2011 09:00

  Vindstilla ute, en fantastisk morgon.

Grannens vimpel är slak.

Men inte bara den.

Jag kan inte rätt uppskatta den fina morgonen, då jag dragit på mig en förkylning.

Förmodligen en kombination med allergi.

Ögonen rinner, men känns torra samtidigt.


Har jag blivit Miljöpartist?

Frågan, därför att MP:s gruppledare i regionen avslöjade, vid ett samtal, att det finns inga riktiga miljöpartister, som inte har minst två allergier!


Skämt åtsido, så känns det pyrt.

Idag ska vi ha styrelsemöte i PRO, men som det känns nu, så får jag avstå.

Vi hade AU-möte i förra veckan, så de klarar sig bra utan mig.

Den stora frågan, är höstens och vinterns program.

Det flyter på bra och ska om allt stämmer, gå i tryck om ett par veckor.

Mycket som är slakt nu.

Däremot inte Stenknäck och Domherrar, där är det full fart i familjebildningen.

De äter kopiöst, av talbollar, jordnötter och fröblandningen.

När snön gick bort, var det mycket spill som kom i dagern. Det är helt borta nu, knappt ens några agnar.

Använder de agnarna till bomaterial?


Nåt helt annat.

Himmelsblå, den norska serien som går för andra säsongen nu, var en trevlig måndagsunderhållning.

Men när de kom till säsong två, blev de tydligen tvungna att skruva ordentligt och serien utvecklas till vilken såpa som helst.

Det är nog bra att inse sina begränsningar.

Mina egna har jag inte svårt att inse, i det tillstånd jag är nu.

Nu har jag gnällt färdigt.


Av Flanören utmed Tolken - 10 maj 2011 07:00

Mot alla odds, så verkar Vinbärsblommen ha klarat sig från frosten.

Frostnupna, brukar de signalera med en vinröd färg på blommen.

Så verkar inte vara fallet och nu börjar karten att växa.

Går blommen fram till mogna bär, så blir det en fin Vinbärsskörd i år.


 


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards