nabbsjuan

Alla inlägg under mars 2011

Av Flanören utmed Tolken - 4 mars 2011 09:02

Ja, "äntligen fredag", sa man förr när man var i selen, för att tjäna till sitt uppehälle.

Nu är fredag, den dag då jag sitter på PRO-expeditionen ett par timmar.

Idag, tänkte jag tränga lite djupare i planeringen av en eventuell Toscanaresa.

Det finns intresse och med hela Södra Älvsborg som bas, så kan det t.o.m bli 50-60 som är intresserade.

Upplägget är, att åka i grupper om 18-19 deltagare, med tåg.

Boende och huvudmåltider liksom ett bussföretag, som betjänar oss från järnvägsstationen i Florens, tills vi ska tillbaka igen.

Med nuvarande Euro-kurs, så blir det t.ex 22% billigare än när jag och hustrun var där på samma sätt för knappt två år sedan. Sen är det grupp-och pensionärsrabatter.

Kommer vi ner till 8000 kronor per deltagare, tror jag det blir attraktivt.

Börjar man att förbereda sig genom träffar och ev. sparande i höst, så kan vi åka nästa höst, eller t.o.m försommaren.

"Töserna" på Le Tre Stelle, kommer att spela en central roll.

Har även en del kontakter i Toscanas regionledning, som det kanske går att dra fördel av. De är väldigt PR-minded.

Det återstår mycket pusslande, innan det går att säga, att det blir en resa,

Av Flanören utmed Tolken - 4 mars 2011 07:00

Tjockt snötäcke och frost, men vi går mot ljusare tider, det är visst och sant.


  

Av Flanören utmed Tolken - 3 mars 2011 21:31

Veckans tema hos Sinnesskatten är HOPP.

Man kan ju hoppas, men jag låter andra hoppa.

Som i det här fallet, då ett lamm har fångats mitt i ett hopp från en sten.

Vi kom att kalla honom Korven och han hade en kompis som vi kallade  Dorset.

De var båda enfödda av ungtackor, växte och utvecklades väl.

Nästan komiskt, när de närmat sig mödrarna i storlek men ändå försökte dia.


  


Här är det hoppfullt.

Av Flanören utmed Tolken - 3 mars 2011 07:00

Någon kanske händelsevis noterade att den 461:a dagens bild, uteblev i går, här kommer den idag i stället.

Inga bortförklaringar hjälper, det är bara så.


  

På väg hem från fisket härom dagen, kunde jag inte låta bli att fota en grannes "vinterförvaring" av båten.

Av Flanören utmed Tolken - 2 mars 2011 16:43

  

Bo Lindström beskriver vita viner för de församlade.


I går kväll hade vi vinprovarkväll i PRO Borås Centrum.

Vårt Kafé är utmärkta lokaler, med nära till kyl, förvaring och disk.

Ett 20-tal medlemmar hade samlats, nya och gamla.

Det blev en gemytlig tillställning där vi provade fyra vita viner från olika länder, med det gemensamt, att de var gjorda på Chardonnaydruvan.

Det är inte så mycket jordighet, blommighet och löddriga hästar när vi provar.

Än mer, om vi tycker vinet är gott och vad det skulle passa till.

Vi avslutar med en fisk-och skaldjurssallad och dricker lådvin, även det Chardonnay från Australien.

Som det ser ut nu, blir vi förmodligen ännu flera i slutet av mars, då vi ska ge oss på Italienska röda viner och avsluta med lite Antipasti.

Kollade om högtalaranläggningen funkade, tidigare idag.

Bo Lindström som leder vinprovningen, ska inte behöva ropa sig hes.

PRO
Av Flanören utmed Tolken - 1 mars 2011 08:30

För ett par veckor sedan, var Borås Tidning och intervjuade mig i anledning av mitt PRO-engagemang.

I morgon är det dags för publicering.

"I fokus", sista sidan i tidningen.

Det ligger en trailer längst ned att det kommer i morgon, men så fel det blev. De gör mig till ordförande i PRO-distriktet!

Borås Centrum ska det vara, men det rättas säkert till innan publicering. Jag ringde dem på morgonen.

Men folk kommer att läsa det idag och det kan ställa till tillräckligt.

Förmodligen missuppfattade han var jag var ordförande och att jag skulle sitta ordförande på distriktets årsmöte.


I kväll blir det väl samtalsämne.

Då har vi vinprovning i Sparrehus. Rekordmånga har anmält sig.

Det är vita viner som gäller och hustrun och jag svänger ihop en fisk-och skaldjurssallad, till "efterfesten".

Det ska bli trevligt, nya och gamla medlemmar träffas och lär känna varandra.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards