nabbsjuan

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Flanören utmed Tolken - 11 mars 2011 19:17

Går just nu genom en rehabiliteringsfas, efter att ha snuddat vid andra sidan.


Igår kväll diskuterade jag och min fru det ena och det andra. Efter en
stund kom vi in på ett ämne gällande eutanasi (dödshjälp).

Jag sade till min fru: Om det någon gång händer mig något så tillåt
inte att jag blir liggande raklång med näring från en flaska. Stäng
bara av alla apparater som håller mig vid liv!

Då reste sig min fru, stängde av TV, kopplade ur dator och hällde ut min öl
i vasken.

Kvinnor är snabba att ta livsviktiga beslut.


Nej, så illa är det inte, utan det är en vandringshistoria i cyberspace.

Av Flanören utmed Tolken - 11 mars 2011 07:04

Våffo blir det på detta vise?

Det skulle ju regna, i förhoppningarna, vårregn.

Men så blev det inte.

Jag lät blötsnön ligga, naturen tar hand om den. men inte.

Det är väl ett av de omtalade bakslagen som inträffat.

Men nu får det ligga, till eftermiddagen. Ska in till PRO-expeditionen och därefter köra sonen till Vara, på målvaktstränarutbildning.

Såg f.ö att en av klubbarna han tränar, Norrby IF, har kommit på grön kvist.

En halv miljon i överskott, förra året.

Det är annat det, än att behöva vänta på material-och resersättning i ett halvår.

  


F.ö . är jag rätt trött på spekulationerna, framför allt från högersossar, vad som ska få flyktade väljare att komma tillbaka.

Om S ska föra högerpolitik, behövs de ju inte längre, det finns det ju minst fem andra partier som gör.

Det är inte mera högerpolitik, som ska vrida makten ur händerna på Reifeldt, det är en ledning och politik, som håller.

En politik som folk känner kan leda landet rätt.

Det är ängsligheten, som förminskat S.

Av Flanören utmed Tolken - 11 mars 2011 07:00

Nu är det mindre än en månad till vår Parisresa.

Tidigare Parisbilder späder på reslusten.

Den här bilden är tagen från Motmartre.


  

Av Flanören utmed Tolken - 11 mars 2011 06:18

Nu är vi kommna till bokstaven S i alfabetet.

Jag väljer en bild på en Slända, som satt på en blomma vid strandkanten.


  


Fler bilder på S-temat finner du här.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards