nabbsjuan

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Flanören utmed Tolken - 14 februari 2011 09:58

Var en släng ner under huset igår och tittade till Fucsior och Dalierötter.

Fucsiorna fick en lite dush vatten, medan dahlierötterna fortfarande är hårda och fina.

En enskild rot hade mögeltendenser men de fyra kompisarna på samma planta var fina. Hårda och fina.


  


Tror inte att Dalierötterna artat sig så fint något år, som nu.

Kanske beror det på att jag lade ner dem i lätt fuktad torvmull.

Bara en månad kvar till de ska fram och fördrivas, inte fördrivas!

Jag har ett svalt ljust utrymme, där både Fucsior och Dahlior får slå skott.

Fucsiorna hade pyttesmå gröna knoppar.

Nu kan förväntningarna höjas.

Ta bort stora delar av den gamla jorden och ett nummer större kruka än i fjol, så kan man börja vänta på blomprakten.


  


Tur att jag härom året träffade på en trädgårdsarbetare på återvinningsstationen.

Han hade en ansenlig mängd platskrukor i olika storlekar, från nio till trettio centimeter, på en dragkärra.

"Ska du slänga dem"? Ja.

Lägg dem på min kärra i stället.

Så blev jag med ett hyggligt krukförråd.

Av Flanören utmed Tolken - 14 februari 2011 08:38

 

Några krukor blev kvar på bänken. Nu får de genomgå sin vintervila, som stilleben. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards