nabbsjuan

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Flanören utmed Tolken - 23 november 2010 11:22

I går kväll hade vi tid att titta på TV.

Chelsey flower show i tvåan, på Rapporttid.

Blommor och trädgård är något helt annat i Storbritannien än här.

Träffade på min gamle grönsaksguru, Peter Seabrook.

Lite äldre, men i en tuff hatt och brittsikt klädd för trädgårdsarbete, lågskor och slips.

Fick en hel del ideér, bl.a några Nävor som verkade intressanta och även enkla Dahlior.

Och så är det ju alla dessa Rosor, som vi har lite för bistert för, de blir inte lika vackra som i "moderlandet".

Nyheterna fick vi genom Aktuellt en stund senare.

Eftersom ettan var blockerad av bortskämda snorungar, såg första avsnittet, för att veta vad jag inte gillar.

En reallitysåpa i femman, Böda camping.

Vi hade inte sett den förut, men igår blev det två gånger, första och sista.

Näst intill lyteskomik mot den stackars "Olsson".

Skulle väl vara något åt Morganhållet, i Ullared. Men Morgan går utanpå det mesta.

Han står i helfigur, papp, i ingången till Ullared och har blivit ett försäljningsargument.

Vi ska f.ö dit i morgon, med lånebil, medan vi väntar på att Volvo i Svenljunga ska fixa en del med vår.


Att folk ställer upp på sånt, är för mig obegripligt, både från "slummen" och "fina gatan".

Egentligen väntade vi på Pensionärsjävlar, hade sett ett avsnitt tidigare och skulle kolla igen.

Men lika kul som vi tyckte det var första programmet, lika upprepande och förutsägbart var detta avsnitt.


Men på fredag börjar "På spåret". Säkra kort.

Av Flanören utmed Tolken - 23 november 2010 10:34

  

Lavinvarning! Ja det finns ju små laviner också. Buxbomhäcken är det enda som är grönt nu och det är den ju hela året.


Fick ju bonustid idag, när jag siderade BRU-mötet.

Gick inte att hålla emot längre, hälften av maskeringstapen i taket, sedan listmålningen för fem år sedan, har varit kvar.

Den har inte ramlat ner av sig själv.

Oväder ute, ja det var lika bra att göra slag i saken.

Nu har jag bara sovrummet kvar. Det går rätt bra. Trodde nästan att tapen skulle ha blivit porös, men den håller ihop bra och man får långa tågor när man drar, i rätt vinkel.

Köksmaskinen murrar, vi tog och bakade lite med.

En Margaretakaka, ja den har inte gått i maskinen, men desto mer degen till ett stort Olivbröd i lergryta och frallebullar.

Med dagens skörd har vi tre grovlekar på frallorna.

Alltid gott att ha frysen välutrustad med olika sorters bröd.

Snart är det dags för julbaket, höjdpunkten där är Oscarskonditoriets julkaka.

Av Flanören utmed Tolken - 23 november 2010 07:41

  

Bilen fick stå idag. Även om jag till nöds kunde tagit mig ut till sågen, så väntade 16 oskottade km, innan 40:an.


Hade mina aningar i går kväll, när väderprognoserna började utfärda klass 1 och 2-varningar.

Redan vid fyratiden i morse kunde jag konstatera att det blåste kraftigt och snöade.

Halv sex kom Arent med traktor och snöröjningsutrustning. Men detta är bara på de första 500 meterna, sen har jag 16 km. oskottat ut till 40:an.

Detta har lurat oss förr.

Där brukar inte vara plogat innan förmiddagskaffet.

När jag hämtade tidningen kunde jag konstatera 15-20 cm på gårdsplanen.

SMS:ade till berörda; "insnöad, temporärt".


Lite synd, för det var sista mötet för min del med BRU, ja egentligen sista mötet för alla, då beredningarna tar en annan form efter årsskiftet.

Tre beredningar ersätts med en "superberedning".


Men vi träffas den 7:de december i RUN, då blir det riktig avslutning, så riktig avslutning, att vi får tillgång till övernattning.

Av Flanören utmed Tolken - 23 november 2010 07:00

1-års jubnileum, för Flanörens "Dagens bild".


Bägge älsta barnbarnen i startposition på Böda Go Cart.

Det kommer mera.


  

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards