nabbsjuan

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Flanören utmed Tolken - 12 november 2010 17:11

Kan inte hålla mig från att presentera en variant av vårt speglingsmotiv nummer ett.

Grannens båt i förgrunden, Sundholmens f.d barnkoloni i fonden.

Det har blivit åtskilliga bilder genom åren, på väg till morgondoppet.


  


Mera speglingar hos Sinnesskatten.

Av Flanören utmed Tolken - 12 november 2010 16:24

Bland det första jag kommer att tänka på när bokstaven B nämns, är Blå Jungfrun.

Vi har haft den i horisonten, många grillkvällar på Öland.

Två gånger har vi bestigit granitberget i Kalmar sund.

Det har alltid rått ett alldeles särskilt skimmer kring Blå Jungfrun.


 

Blå Jungfrun i solnedgång. 

 

  

Blå Jungfrun, en tidig stilla morgon.


 

Det är inte lätt att förtöja en båt mot de kala stenhällarna.


  

Hav, sten, och berg.


   

En Labyrint, som sällan är så här tom. Ett nöje, framför allt för den yngre generationen.


  

Slutligen en närbild på Blå Jungfrun.

  

Mer ABC.

Av Flanören utmed Tolken - 12 november 2010 08:11

Om en vecka ungefär, är det ett år sedan jag började publicera dagens bild.

Det har varit blandad kompott.

Började med barnbarn och har sedan handlat om natur, resebilder, skulpturer och rena tillfälligheter.

Får se om jag fortsätter med det.

Ibland  tryter fantasin.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards