nabbsjuan

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Flanören utmed Tolken - 9 november 2010 17:16

Ska  byta däck på måndag morgon, har en tid på Volvo.

Detta tog vädrets makter inte nån hänsyn till.

Jag skulle till Göteborg på regionutvecklingsnämndsmöte.

När jag hämtade tidningen kunde jag konstatera två saker.

Det hade kommit minst 10-15 cm. snö och Arent hade plogat redan.

Bestämde mig för att åka.

Tog en halvtimme mera som marginal.

Spårigt och moddigt, 80 km/tim. på motorvägen, men det blev bättre ju närmare Göteborg jag kom.


Hemåt, var motorvägen ren, men de 16-17 sista kilometerna, på mindre vägar, var glashala. De sista 500 meterna, där vi står för snöröjningen, var perfekta

Hustrun skulle in till stan på en Åhagakonsert i kväll.

Avrådde på det bestämdaste, vilket hon hade förberett sig på.


Väl hemma gjorde jag en obetänksam manöver.

Körde ner till vändplatsen för att komma på rätt köl inför morgondagens Boråsresa.

För sent slog det mig; sommardäck och uppförsbacke, inget bra.

En granne med fyrhjulsdriven bil fick förbarna sig.


När man bodde i stan, var sånt här inga problem, även om stadstrafiken stod stilla några timmar i morse.

Har inte riktigt fått in att man bör ligga i framkant, när man bor så här.


Regionutvecklingsnämndsmötet då?

Rena transportkompaniet, inga kontrversiella frågor inför majoritetsskiftet vid nyår.


Av Flanören utmed Tolken - 9 november 2010 17:14

Fågelmatningsrapsodi.

Dagens bild, kommer 10 timmar försenad.

Glömska och ymnigt snöfall, om man nu ska skylla på något.


  


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards