nabbsjuan

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Flanören utmed Tolken - 18 september 2010 19:00

  

Kvällens bild, lite mer himmel och bort med livboj och soptunna.

Men något ska man ha kvar.

På den slutliga bilden ska ju inte vattnet rinna ur sjön(horisonten).


Har en bild för ögonen, som jag har försökt med hela sommaren.

Fåren betande med sjön i fonden och intressant himmel.

Det är nära nu.


Ljuset har varit för platt, vid molnighet har det blivit ointressant.

Men nu; höst, kvällsljus och  blandade moln på himlen.

I kväll var det läge, men den rätta bilden kräver att man tar bort soptunna och livboj.

Livbojen är väl inga problem, men soptunnan har cementplatta i botten, så där behöver man nästan vara två för att flytta så pass lång bit.

Av Flanören utmed Tolken - 18 september 2010 14:26

Toarpsdagen var trevlig, med ett stort antal lokala företag, varav det ena blev årets företag. Handelsträdgården, som f.ö skänkte oss ett par kassar, till överblivet material, när vi skulle packa ihop.

Inte särskilt många att övertyga.

"Har redan röstat",

"Har redan bestämt mig".

Det var väl vad vi trodde med, men det är kul att få vara lite social och även stämningen mellan parterna var god.

Vi stod mellan S och Kd.

Hade en tapetsör, en tjej från Dannike bakom ryggen.

Hon gjorde f.ö en insats för revolutionen, genom att låna ut sin tape, när vi skulle klä bordet med affischer.

Vi fick besök under dagen av Jennika och Kristine från Tranemo.

Jennika har tagit över min första plats på regionlistan.


  

Jennika och jag genom Jennikas mobiltelefonkamera.


Av Flanören utmed Tolken - 18 september 2010 08:58

"Lars Ohly var lite träig", enligt Lotta Gröning i Expressen.

Lars Ohly "var sämst" enligt Lena Melin i Aftonbladet.


Jag såg inte så mycket av debatten, det blev en välbehövlig hemmakväll med hustrun i första hand.

Efter c:a 15 slutdebatter som passerat mitt politiska liv, är det inte samma höjdpunkt längre.

Allra hellst som det varit väldigt mycket valrörelse i både media och för egen del.


Jag ska inte ta upp debatten med Melin och Gröning, men man kanske skulle kunna säga att Lars Ohly var den som mest var sig själv, inte backat in i den medieskapade politikerimagen.


Två nya mätningar.

De rödgröna hämtar in lite, med upploppet kvar.

I den ena mätningen ser det ut som moderaterna öresutjämnat.

30,0 själva och småsyskonen ligger inom en 10-del, runt 6,5.


Ska till Toarpsdagen i Dalsjöfors om en stund.

Har väl den uppfattningen att i de trakterna har folk bestämt sig, obeslutsamheten är även det ett storstadsfenomen.

Men det ska bli kul att träffa folk, mycket grannar och bekanta i övrigt.


Morgondagen viks åt valnämndsarbete, som inte slutar förrän sista vallokalens sedlar är inlämnade i stadshuset i Borås.

Då vet vi hur det gick.

Hade jag haft läggning åt det hållet, hade jag korstecknat mig, som gammal vänstermänniska så knyter jag näven inför sista dygnet och blicken mot horisonten.

Den ljusnande framtid ska bliva vår. Någon gång.


Av Flanören utmed Tolken - 18 september 2010 07:31

Det känns som att årets sommar tog slut redan i mitten av juli.

För vår del blev sista riktiga sommarveckan, Ölandsveckan.

Något att tänka tillbaka på i höstrusket.

Besöket på Blå Jungfrun var trevligt och strapatsrikt.


  

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards