nabbsjuan

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Flanören utmed Tolken - 14 augusti 2010 15:44

     

Hustrun, som inte är ute på sjön så ofta, tar in intrycken. På väg norrut mot Vedholmen.


Vi hade talat ett tag hustrun och jag, om att ta en tur på sjön, utan fiskespön.


Det blev idag.

Kanoten får vänta till en soligare morgon.


Det är härligt, att glida fram nästan ljudlöst.

Höra klucket från vattnet mot båten, kunna prata i samtalston.

Vädret var mulet, men varmt.


Sjön är kantad av gårdar, fritidshus och raka berghällar.


Vi var väl ute i ett par timmar, förflyttade oss på 4:an på elmotorn.

Fulladdat batteri klarar det i 6 timmar.


     

T

räffade på campare på Sundholmen och en flock Kanadagäss inom Askanäs.

Vyerna var anslående, jag ser dem ju ganska ofta när jag fiskar, men för hustrun var det inte vardagsmat.

Tillbaka igen, vid sidan av fårhagen höll man på och fotade ett bröllopspar.

Begabbarna av Mösaviken, tappar ytterligare mark.


     


Tyvärr, så hade jag kameran ställd på underexponering, sedan tidigare i morse, så alla bilder blev för mörka.

Eftersom det blir mycket himmel när man fotar på sjön, så förmörkade detta bilderna ytterligare.

Så det har blivit en del fotoshoppande för att göra dem jag visar här.


I kvällningen väntar E1:an.

Vår cirka 5 km skogspromenad.


Av Flanören utmed Tolken - 14 augusti 2010 07:00

 


Var nere hos fåren, trots regnet och bytte vatten.

Den grå tackan kom fram som hon brukar och jag kunde konstatera, att vätan gett hennes päls extra struktur. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards