nabbsjuan

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Flanören utmed Tolken - 2 augusti 2010 20:21

  

De syns inte i år, de friska som svettas, inte ens kilona ses rinna ner i sjön.


Från andra sidan sjön hörs musik.

Den tilltar när jag närmar mig fårhagen.

Friskis och svettis har gymnastik varje måndagskväll, på kolonin.

Bl.a så ljuder Bill Hailey med Rock around the clock, över sjö och strand.

Äsperedsborna går ner några kilo, sammantaget, framför allt de som deltar i gymnastiken.

Tidigare om åren har de synts från sjön, men i år verkar de ha flyttat till en fotbollsplan som döljs av det vita huset.


  

Svart tacka, men ingen rymmare, varken idag eller tidigare.


Fåren är fridsamma som vanligt, mindre vanligt att de två rymmartackorna stannade inne.

Men de hade nyss varit ute. Spåren(avföringen), avslöjade dem.


  

Tolken låg fin i kväll.


I övrigt blev det en fin kväll, väderrapporterna till trots.

Båttrafiken på sjön var intensiv, i de delar där Gösen brukar gå till.

BT hade rapport idag, från Ulricehamns Gösfestival, med rekordfångster.

Det gällde Åsunden, men inget får lämnas åt slumpen, gäller kanske även Tolken.

Får väl ge mig ut själv, men har en idé om att det får vänta till runt den 10 augusti. Det är vid den tiden och senare, som jag fått mina Gösar.



Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards