nabbsjuan

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Flanören utmed Tolken - 13 juli 2010 17:03

  

Inte värsta sorten, men måste cykeln med ända till vattenbrynet?

  

Jag vet inte om det är värmen, men en del saker irriterar mig.

Bristande hänsyn, här kommer jag, ska komma först och komma närmast.


Fenomenet finns över allt.

Det verkar stört omöjligt, att gå några meter extra, i stället för att korka till det.

Breda ut filtar, ställa ut stolar, mitt i allfartsvägen vid stranden, för det är första utrymmet som är ledigt.

Små signaler, som t.ex ”oj, vad här blev trångt”, går inte fram.

Bilar parkeras mitt framför gångvägar. Det är ju praktiskt, för då sätter man ner foten direkt på gångvägen.

Ingen spilld energi där inte.

Cyklister som kör flera i bredd, trots att vägen är smal och det finns annan trafik.

Två barnvagnar i bredd, för man har tydligen nåt viktigt att avhandla.

Ett gäng kan stå och prata och korka till i trängseln i affären och har mage att bli förnärmade, när man ber att få komma förbi.


Men det värsta av allt, de flesta av dem verkar ha ett talfel, men trots det, så är de högljudda och verkar vilja delge omgivningen allt de har att säga.

De är ju många, därifrån de kommer, hur orkar de med varandra resten av året?


Sånt här är irriterande, i värmen får det någon 10-potens förstärkning.


En ny slappardag har nästan gått över i kväll.

Hustrun och Josefin, barnbarnet, skulle ”shoppa loss” idag.

De kom hem tomhänta, värmen tog t.o.m ned köplusten.


Samtidigt med att jag ska lägga in det här, ska jag besöka biblioteket i Löttorp. Det går åt läsning i skuggan.

Sanning att säga, ska jag till systemet också.

Vi har haft tre jättefina kvällar nere vid stranden, men det drar vätska!

Just nu står det 2-1 i matchen mellan solnedgång i säck och solnedgång vid horisonten.

I går gjorde vi en liten vadslagning, hustrun vann. Jag fick bära det mesta hem.


  

Ner i säck, men det är vackert ändå.

Det blir svalt och skönt i takt med att solen sjunker. 




Av Flanören utmed Tolken - 13 juli 2010 07:00

  


På väg hem från Blå Jungfrun, låg denna Brigg för ankar, Brigg tror jag, för det var det någon som sa att det var.

Tyckte den var vacker och platsar som dagens bild.


Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards