nabbsjuan

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Flanören utmed Tolken - 17 maj 2010 18:56

Sedan jag började fotografera digitalt, har det varit Panasonic som gällt.

Först(2006) blev det en FZ 20, med 12 gångers zoom.

Den blev kvar ute på ett bord, en regnig natt.

Så var den visan slut.

Njae, nästan.

Kameran fungerar perfekt, men går inte att stänga av.

Sen får den fnatt inemellan.

Den avlöstes av en FZ 18 i juni 2008.

18 gånger zoom.

Jag har tagit över 30000 bilder med den, så den har väl gjort sitt.

Den är ju, trots alla finesser och användningsområden, bara en kompaktkamera.

I alla fall protesterar den genom att inte fokusera i några inställningar utom IA.

Lite förhandlande vid köksbordet, så blev det en FZ 38, Panasonics senaste.

Jämfört med vad jag haft, så är fokuseringen snabbare, flera picslar, bättre macro och en ny och bättre bildstabilisering. Kan också stiga högre på ISO-talen.

Den gamla klarade med nöd och näppe 400 ISO, utan att bilderna blev allt för korniga.

Sen är filmningsegenskaperna bättre, men de använder jag sällan.

Har inte vant mig på det.


Nu är den på väg, enligt leverantören Dig Com.

Landar väl lagom medan jag är i Norge under veckan.

Den har fått höga omdömen av både experter och användare.

Återstår att se om även jag blir nöjd.

Tar väl inte i för mycket, om jag utlovar en och annan bild från den i framtiden.



Av Flanören utmed Tolken - 17 maj 2010 07:00

Mat-och dryck tema. Utrikes upplevt.


  

Vid en kombinerad middag och vinprovning på ett vinkooperativ utanför Heidelberg, förekom de här två vinprinsessorna. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards